tisdag 20 oktober 2009

Köttbullar och mans-kit

Gomorrn!

Även den här dagen till ära är jag uppe med tuppen. Louise sov hos mig inatt och skulle upp tidigt till skolan, då passade jag me på att gå upp. Så nu sitter jag och pluggar engelska och är inne på min tredje kopp varm choklad.

För någon vecka sedan pratade jag och Johanna om hur roligt det hade varit att ha en maskeradfest någon gång under livets passerande. Men, vad skulle vi då klä ut oss till?
Tillsammans resulterade vårt resultat i köttbulledräkt. Tänk vad roligt, när de flesta ser chansern att få klä sig lite utmanande bara för att det är maskerad, men inte vi, vi kommer istället som två trängandes och tjocka köttbullar!

Johanna var snabb med att skissa ner en illustation.

Här ser ni oss, Johanna köttbulle och Linda Köttbulle. Ute på nya äventyr! Traskar över berg och dalar, picknickar i skogens glänta, Ni älskar oss, blir superhjältar, blir förebilder, blir idoler, blir Din besatthet, TAR ÖVER VÄRLDEN!!!!


Ikväll åker jag till Simon i Lund för att tillbringa lite vardagskvalitet med honom. Det ska bli himla mysigt! Jag har förberett med ett litet anti-moment-destroyer-paket ifall han under förmodan tröttnar på mitt sällskap. I paketet finns:

1. Dassboken, för lite barnsligare skämt om han skulle tycka jag är tråkig.
2. En fjäder, för att kittlas med ifall han blir på dåligt humör
3. Karameller, om jag behöver muta honom att få stanna kvar
4. 600 000 kvinnoförnedrande skämt, en lite grövre metod ifall konflikter uppstår
5. En pruttkudde, för att verka vara lite rolig
6. En näsflöjt, ja, likt ovanstående också ett tappert försök till att verka vara en rolig flickvän
7. En hoppborg, om vi blir för rastlösa i det lilla studentrummet
8. Ett dataspel med genre krig!!, esset i rockärmen. Fungerar inte detta fungerar INGET!



HAHAHAHAHHAHAH!! Haaah...hahahahaha!

Som tur väl är är Simon varken en surpuppa eller liknande då han är så gullig, snäll och söt på alla vis. så mitt räddningskit kommer nog inte till användning. Dock kände jag att det var en väldigt bra affärsidé för de mer tjuriga, grova och kvinnoförnedrande karlarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

ååh :) nummer 3 och 8 kan jag väl få ändå?? snääälla <3 jag lovar att låta din stortå vara ifred då ;)

/NyparN'