tisdag 27 oktober 2009

FRUSTO!

Ni vet när man är sådär trött så att man skulle kunna somna som en stock samtidigt som det är jordbävning och 3000 bulldozers kör över en fram och tillbaka? SÅ trött var jag igår. Vad avskyr man under dessa omständigheter?

-Jo, att bli STÖRD såklart!!!!

Som tur väl är har jag en lillasyster som gladeligen tar på sig den rollen.

.....

Hennes knep brukar se ut såhär:
1. knuffa på mig
2. peta mig i näsan och hoppas på att jag reagerar
3. prata allvar eller säga något roligt
4. prata om helt orimliga ämnen
5. (sist men ändå bergssäker) fråga något som man MÅSTE ha svar på

Efter att ha testat steg 1-5 på mig så fick hon mig att vakna till och... TÄNKA. Det innebär ju att jag faktiskt lämnar drömmarnas rike till det vakna tillståndet och låter energi flöda runt i mitt nervsystem så att jag inte kan somna om igen....

Precis när jag hade somnat hör jag henne utbrista(det JÄTTEVIKTIGA ämnet):
-FRUSTO!!!!
Linda!! FRUUUSTO!! var har du hört det nånstans?!?!? ååh jag MÅSTE veta, LIINDAAA!!!
-mmh....ehmwawa..ha..wah...
-FRUSTO!!! LINDA... FRUSTO!!
(är nu i vaket tillstånd)
-hm...kan det va...my...little...ponny?
-JA! draken i grottan hette Frusto i my little ponny!

Och DÄR blev jag klarvaken...

Nej jag somnade faktiskt om ganska snabbt.

/professor i my little ponny kunskap

1 kommentar:

Kina sa...

Hahaha! Underbart :D Puss!