fredag 23 oktober 2009

jag är en brottsling

Hej det brottslösa samhället!

Eller vänta... det är inte alls brottslöst... längre!

Jag har begått ett brått. Ett dyrt brott. Ett onödigt brott.

Istället för att köpa två vuxen biljetter från Lund till Malmö köpte jag och Simon två barnbiljetter. 2 min innan vi ska av stoppar securitas oss. När den gamle securitas mannen frågade om personnr hör jag mig själv göra ett desperat och patetiskt försök till att ljuga. Men det varade inte länge för jag brast ut "Jaaa jag erkänner.... jag är 89:a........"

Kan det bli mer typiskt? Men jag vet, jag gjorde fel, man ska INTE åka på fel biljett kidZ.
Det kan kosta er hela ert barnbidrag, nästan. Närmare bestämt 800 kr.

800, det är lite att ta i tycker jag!

Det kostar 100 kr extra om man inte köpt biljett innan på station. MEN, har man däremot köpt biljett och betalat lite under summan så får man betala 800 extra. Det känns ologiskt! Men visst, det är dold information om ålder och det får man INTE göra. MEN, priset är lite väl saftigt.

Jag är så arg på mig själv.


Senare idag när jag och Simon ska åka hem till Karlshamn ska jag be om att få pensionärsbiljett för att vara på den säkra sidan! Fast då kanske jag också får böter, för jag ljög om min ålder IGEN och betalade för mycket...

Fast pensionärer åker på senior kom jag på nu, och det är ju billigare.

Lika bra att sätta mig mellan lås och bom nu med samma då jag är en fara för samhället!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Plindy the criminal!


/näbb

Emelie sa...

Det är surt det där;) råkade ut för nåt liknande i vintras. Skulle till Kristianstad o tänkte "vänta" med att köpa biljett o så skulle ja låna Arsidas tågkort o så kom kontrollanten o jaaa, you know the rest^^.. ja som aldrig åkte tåg annars med^^. Där rök 700 spänn! ja vågar aldrig mer göra så:P man lär sig en läxa^^