torsdag 8 oktober 2009

En arg kväll

HEJ!!

Igår kväll var jag jättearg, idag är jaga bara lite arg. Jag och Simon satt och pluggade igår varav jag läste filosofiläroboken. Visst litar man alltid på att läroböckerna är ren fakta och information?

Men HUR ska jag kunna tro på det när det är någon efterbliven liten människa som suttit och trott att han/hon/det(?) kunnat sitt ämne och tänkt "JAAA men jag var ju en hyvens person på det här, en riktig FENA!! jag tar och skriver en lärobok!". Men hur, HUUUUR kan man skriva en bok om man inte kan stava?!?!?!?!


Det började med att författaren skrev fel på en och ett. Sen kom alla andra småfel som helt fel ordval och ologiska meningar. SEN, håll i hatten nu..!

SEN var självaste faktan fel! Det handlade om dödsstraff, är det rätt eller fel? Där beskrev dom bland annat att sifo gjort en undersökning bland gymnasieelever och 54% var för dödsstraff vilket ändrade synen på Sverige. Ja, för ungdomar är så snälla och använder inte våld, stod det....

DÄR miste dom mitt förtroende.

Klart att våldet är vanligt i alla åldrar, men främst bland ungdomar! Finns det någon som kan påstå motsatsen? Och finns det någon ungdom som tänker steget längre, -finns det tillräckliga bevis, finns det en rimlig förklaring till brottet som går att ha empati för? etc. NEJ!

Inte för att ungdomar är dumma, men tänket utvecklas ju för varje år.


ÅHÅHÅHPhkjaedfjikdsmfgbfffftftftf!!!

Jag känner för att gråta en skvätt, eller slåss, eller....eller äta frukost!

Resultat: SLÅ FRUKOSTEN!!

Inga kommentarer: