tisdag 13 oktober 2009

barnkonventionen

Hej!

Jag sitter och kollar på ett av barnkonventionens program nu. När jag blir gripen av någonting får jag alltid ett stort tryck över huvudet. Precis som om någon spänner fast ett brett skärp runt huvudet och drar åt jättehårt.

Jag tycker verkligen det är jätteviktigt att göra någonting när man kan. Och av er som läser nu, den av er som inte KAN, tänk noga, den som inte kan, kommentera anledningen för jag är väldigt intresserad av att höra om det verkligen finns hinder?

Alla behöver inte skänka halva sin förmögenhet, men alla KAN skänka en liten summa varje månad. Vad gör 50 kr i månaden om det går till att rädda liv? Alla behöver inte engagera sig i hjälporganisationer, men alla KAN bidra med något.

Jag ska adoptera, det har jag bestämt mig för sen flera år tillbaka. Egentligen vill jag gifta mig tidigt, helst innan 25 eftersom man måste vara gift för att få tillstånd till adoption (åtminstone går det snabbare). Sen är det även 25 års gräns och skulle adoptionsansökan räknas från 25 + 3-5 år för besked, det tar ju allt för lång tid! Jag vill gärna barn som redan kommit upp i åldern där de minns, där de redan bär på sorgen, där skadan redan är skedd.

Giftemål är väl bland det finaste man kan göra, men idag slog det mig hur otroligt egoistiskt det skulle kännas att invänta rätt tillfälle, ja runt 30 års åldern bara för att få det perfekta bröllopet. Bara för att man ska vara säker. Jag kan inte tänka så. OM det nu är kravet till att få rädda liv, varför tvekar så många på att låta sig vigas då? Får jag välja mellan ett stort drömbröllop där jag skulle ha råd att bjuda på lyx eller att gifta mig med standardklass och på köpet få rädda liv, få välja att låta andra leva eller dö, då finns det ingen tvekan.

JAG VILL ADOPTERA OCH JAG SKA ADOPTERA!

3 kommentarer:

Daniel sa...

Jag ska adoptera olof och låta han stå o skrika på jehovas, flickscouter och annat pack som kommer och knackar dörr titt som tätt.


Med vänliga hälsningar.

Linda sa...

HAHAHA! Vilken bra idé! Gör dig av med vakthunden du har och spar på slantarna med olof!

På återséende!

Anonym sa...

Bra skrivet!