måndag 26 oktober 2009

julminnen

Skål alla tomtegubbar!

Kan ni gissa vad jag gör?
...

Jag suger in julens aromer i oktobers tidiga vy. Det känns spännande, så förbjudet, så mystiskt, så olagligt, så otillåtet så... så underbart!




HAH! nu tror ni kanske att jag åt 4 pepparkakor och en liten bebiskopp glögg, men HA, vad skenet kan bedra! Jag åt ett helt paket pepparkakor och två flaskor glögg!!! Ja sen kan ni ju halvera det, men det räcker nog inte.. halvera det en gång till och DÄR har ni summan!
.
.
Jul är min absoluta favorithögtid, därför är jag också väldigt noga med att börja tidigt. När jag var liten brukade jag gå upp på vinden som vi hade och fira jul mitt i sommarn med mig själv och mina bästa vänner gosedjuren Kurre och Honk. Då tog jag fram min lilla julgran på 40 cm, gjorde renhorn av folie som jag sedan satte på min stora gunghäst som snabb förvandlades till en ren. Sen tog jag fram min lilla bandspelare, satte i min julkassett och spelade bjällerklang på repeat samtidigt som jag gungade fram och tillbaka på min hästren och inväntade juletid!
.
.
.
HAHAHAHAHAH!
.
ooooooookej.

3 kommentarer:

Filip sa...

Tack Linda för din fantastiska blogg. den lyser upp ens liv och man brister ut i skratt när du talar om seriösa ämnen på ett underhållande och komiskt sätt som bara få i världen klarar av..tack för denna inressanta inblick i ditt liv. Din vän Filip

Ewa sa...

ja men herregud jag har ju just städat bort askan från min favorithögtid, inget mindre än valborgsmässoafton härborta! en ursäkt att äta sig äcklig på sockervadd, bli lullig på cider och hångla i en buske! klart att det är en favorit i repris!

Kina sa...

Håller med Filips kommentar! Du är helt otrolig! :D Du gör min dag! Ett dagligt skratt!!! <3