lördag 17 oktober 2009

underbara barn

God middag!

Huset hos mamma har varit fullt med barn och härligheter sen igår kväll. Barnen är Billy 9 år och Misty 4 år som båda har givit formuleringen underbara ett namn.

Under middagen igår stod Billy för underhållningen Bellmanhistorier var populärt men även de egenskapade, som:

-Vad är det som går och går och aldrig kommer till...ehm...datorn!?

Alla: -hm... vet inte!
Billy- Jo men säääääg, Linda bara säg något!

Jag- Hm.. ja då säger jag en häst!

Billy- NAAEEJ, det är en mus.

-HAHAHA, jaha?

.

Förklaringen löd att musen kunde komma fram till datorn men inte hästen, eller vad det var? Det var hur som helst ett välformulerat och realistiskt svar.

.

Resten av kvällen ägnade Billy sig åt att läsa gåtor från spela.se. Om man gissade rätt på gåtan fick man ett pris, priset bestod utav "pengar...eller något, typ", enligt Billy. Men det ändrades snabbt till 3000 kramar.

Mamma kom på den briljanta idén att visa min och Ewas filmer för Billy och Tina (Billys mamma) där vi bl a rånar en godisaffär. Billy blev ypperligt fascinerad och frågade efter varje scen vad jag skulle råna härnäst. Jag kände vilken bra förebild jag var och försökte slingra mig lite och berätta hur DUMT det var och att det bara var på låtsas. Tänk om jag nu ligger bakom en drös med kriminella ungdomar efter min roll som rånare?!?!?!?!

.

För er som missat filmerna finns de på kategorin "Videos" på vänster spalt på bloggen.

.

/Kriminalitet uppmuntrarN'

Inga kommentarer: