fredag 27 november 2009

vem vill ärva en blus? -JAG

HEJHEJHEJHEJHEJ!!!!!!! HEEEEEEEEEJ!!!

Min blus som jag har på mig får mig att känna mig sådär mysigt 90tal. HHAHAHAH! Vill ni höra historian bakom??

Kom igen, jag vet att ni vill!

nahe..?

Jo men jag berättar ändå!

Detta utspelade sig när jag och min lillasyster var små, jag cirkus 8-9, hon 4-5 år. Mamma var hipp och modern 90-talare och hade en vit sidenblus med vadderade axlar. Kragen däremot, den var prydd med stora och små vita pärlor. Jag säger då det, blusen var en fröjd för en modern 90-talares öga!!! Hur som helst, jag ville göra en överrenskommelse med mamma, att när hon dog så skulle jag få ärva den. Det var JÄTTEVIKTIGT! Men, som småsyskon alltid gör (FÖRSTÖR!!!) så skulle ju hon OCKSÅ ärva den.

JAG VAR FÖRST!!!!!

Mamma var snäll, givmild och pedagogisk och sa att vi båda fick ärva den.

Oh, vad jag var arg! Jag ville ju ha den... JAG!!!!!!

Tänk om mina framtida barn kommer säga så om min blus jag har på mig nu? Inte ha en tanke på hur hemskt det hade varit om jag var ut livet utan på de goda sidorna, som blusarv tex!



Den här ska ni få ärva mina framtida barn!
Och bakom mig skådar ni mitt kök/tv rum. Ja och en hemlig dörr som ingen får gå in i, faktiskt!


/Hemlighetsfull kvinna 89

Inga kommentarer: