torsdag 19 november 2009

skolan ÄR viktig

Godmorrn!

.

Idag tänker jag skriva om något viktigt. Faktiskt livsviktigt.

-Skolan!

.

.

Och jag vill rikta in mig på mina yngre läsare, de som går på gymnasiet/högstadiet.

Just de skolperioderna i livet är tuffa. Det är inte alltid så lätt att koncentrera sig på skolan, dels av privata skäl och dels för att det finns så mycket annat roligt att göra.

.

.

När jag gick på högstadiet brydde jag mig nästan inte alls om skolan. Min första dag i 7:an var HEMSK! Jag skäms nästan lite över att berätta det här, men det var då det och allt som har hänt i mitt liv har lett mig till den jag är idag. SÅ. Min utmärkta utrustning bestod utav ett par tajta jeans avskurna i midjan, ...magtröja, pinsamt nog! Men nu till det värsta: -turkosa string med glitter upp till midjan!!!!

.

Japp, då var jag cool. Det var jag mot världen. En skoldag utan kajal fanns inte i min värld. Då var jag ju inte cool längre. Och plugga, det var töntigt. Det var coolt att se cool ut och göra coola saker, som att hänga utanför coolkonsum eller låtsas coolröka. Det kallar jag framtid!!!

.

Sen slog det om. Jag lugnade mig ganska rejält efter två år vill jag meddela! I 9an fick jag ta itu med allt jag missat och jag klarade det precis, men det var kämpigt för att jag fick ta allt i ett svep BARA för jag skulle vara... "coo0ooOol".

.

Idag är jag inte alls sådan. Tvärt om. Jag älskar att plugga, för det är en nyckel till kunskap och ett jäkligt bra sätt att lära sig något nytt på! Och, vad är kunskap mina vänner?

-jo, MAKT!

.

.

När det känns jobbigt att plugga brukar jag tänka på vad jag gör det för, tex ett yrke. Men då brukar många sträva emot för de kanske inte vet vad de vill bli. Men det behöver man inte. Ta 5-10 yrken som ni kan tänka er, tex jobba med media, bli TV reporter, astronaut, veterinär etc. Det ni pluggar till har betydelse till alla dessa drömma och jobb, varesig det är ett tråkigt ämne som ni undrar varför ni ens läser och när ni ska ha nytta av det? Men det kommer ni, och ska ni inte arbeta med ämnet så har ni ändå kunskap om det! Skolan är nyckeln till individuell framgång. Dessutom är det väldigt fascinerande med unga människor som bär på mycket kunskap!

.

.

Så seså, spring iväg och plugga så lovar jag er att ni ska få en perfekt framtid!

.

.

/mamma Linda

4 kommentarer:

simon sa...

Bra inlägg älskling! :)
ojoj oj va vi ska plugga i helgen ^^
Saknar dig<3

Linda sa...

Tack älksling! :)
Du det ska vi. Vi kommer inte hinna göra något annat. När vi är på IKEA ska vi vara effektiva. Vi gör upp en karta där önskade föremål finnes. Mellan varje strecka pluggar vi medans vi går dit-plockar till oss varan-går/pluggar vidare. bra va? ^^

Saknar dig också, väldigt mycket <3

Anonym sa...

haha, Louise är en av dom unga som bär på oförväntat mycket kunskap! :) bra inlägg! C

Linda sa...

Visst gör hon det! Hon är den smartaste 16 åring jag känner! :)Tack :)