tisdag 3 november 2009

bak för värk

Kalla mig sockerbagarN med stort N!

Pga böter för några veckor sedan är min ekonomi på botten. Jag hade egentligen tänkt gå till affären och köpa diverse sockerlindrande samt mensvärkslindrande varor, men med min ekonomi kommer det inte på tal. Då tager man vad man haver! Och så föddes en äppelkaka!

Ska jag vara ärlig så är jag inte jättebra på att baka, det var inte den godaste äppelkaka jag smakat, men helt klart godkänd som sockerlindrare!

Igår köpte jag två sockerbullar med vanilj i till mig och Louise för samma orsak som dagens lindringsbesvär. Ja jag vet, jag äter mycket kakor under min röda vecka. Det ingår i min natur! SÅ! Hur som helst sa jag till Louise:
-Du, hahahha, tänk vilket i-lansproblem det hade varit om jag fick en äppelbulle nu istället (äppelmos i istället för vaniljkräm)
-Haha, jaa, men du tog väl vanilj?
-japp!


Eftersom jag svalde min bulle hel hade Louise hela sin kvar. När hon tog ett bett fick hon en äppelbulle! ACK OCH VE! VE OCH FASA! Världen bröt samman! Jag tror att allt jag säger blir verklighet. Så idag ska jag gå runt och säga "Jag kommer få 1 miljard i julklapp, jag är kung av grekland OCH utanför står min svarta hingst och väntar på mig!!!" Jag uppdarerar er när det händer.



En mindre glamourös äppelkaka. Skönheten sitter på insidan!

Inga kommentarer: