torsdag 5 november 2009

korvkatten

H..eh..he..hej


Idag mina fjun, idag har jag en raket där bak! Jag har nämligen hunnit med en massa saker!

Jag har gått på möten med mina lärare och fixat en ny filosofibok för min förra hade en inkorrekt svenska enligt mig (vilket jag sa med min allra besservisserigaste ton jag kunde framkalla). Jag har hunnit träna och orkade springa mer än vad jag faktiskt brukar.


Sen har jag även hunnit med att källsortera en massa grejer jag släpat på mig, som tidningar och kartonger. Nu blir du glad va, Simon?! För er som inte vet så läser Simon miljövetenskap i Lund vilket innebär att källsortering är en passion. När vi fyller 10 år ska jag bjuda honom på en tripp till sopstationen och sortera gamla saker tillsammans, bara han och jag.... Kärlek! Hahaha, nej så farligt är det inte. Dock bär han på väldigt mycket miljökunskap för sin ålder vilket är väldigt imponerande! Han är en duktig man som säkerligen kommer rädda världen från miljöförstöringar en dag.


Fast nu halkar jag iväg från ämnen jag EGENTLIGEN hade tänkt skriva om, och det är hur mycket jag vill ha en katt. En fet katt med en passion för lata sig i soffan med mig.




På mammas gata finns det en katt som är tjock och glad och smyger in hos grannarna fort han har chansen. Har ni skådat en sådan puffig liten tjockve? KOOORVKATT! KATTASKRÅÅNK!

1 kommentar:

Anonym sa...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....