onsdag 30 september 2009

Filosofiska skönhetstips

Glad onsdag på er!

Louise sov hos mig inatt, därav min tidiga uppstigning. Jag kan inte somna om när min sovpartner går upp tidigare än mig. Antingen är det alla ljud och allt morgonpyssel som stör mina vilande hjärnceller, eller är det min lekfulla sida som ser en möjlighet att vakna upp för att inte missa en minut av dagen. Jag kan inte sätta fingret på vad ännu.

Om två timmar ska jag på ett möte med min framtida filosofilärare. Jag ska läsa det på distans och har ännu inte börjat och känner att det är god tid att göra det nu. Jag undrar om jag ska förbereda några djupt filosofiska repliker när jag träffar honom? Så att han förstår att jag kan.

Alternativ:
-Hej, Linda Nilsson heter jag.. VARFÖR heter jag det..?
-Eeh, ja.. då ska vi se här Linda.. så ska du få lite böcker av mig här!
-Boken! jag säger bara det, boken!
-va?
-Är det bara en bok eller är det en bok?
-ursäkta?
-Att vara en bok eller att inte vara en bok, DET ÄR FRÅGAN!!!!!! (skriks med inlevelse samtidigt som jag krymper ihop till en liten boll och utformar mina händer som två sidor av en bok och BLÄDDRAR med armarna)

Jag beräknar att få mvg utan någon vidare helst ansträning!


En annan karriär jag tänkt satsa på idag är skönhetstips för den fåfänge.
1. Knip ihop läpparna hårt mot varandra så de sitter fast.
2. Blås lite lätt upp munnen och VIPS så har du gjort en läppförstoring!

Snyggt, smärtfritt, innehåller inga onödiga kemikalier och är ekonomiskt!

/snyggve

8 kommentarer:

Kung Daniel sa...

Att jag inte tänkt på det innan!

Linda sa...

Underligt, SÅ underligt! tur att jag kom på det då så du kan ta lärdom av detta gudomliga tips :)

/Kung Linda

only my heart talking sa...

ÖJÖJÖJ! detta var SIMONS lösning, inte din!!! mwoohahah

Linda sa...

Åhånej! Han låter luften passera när han ska göra sin fjortismin, detta va först ursprunget till kissie, kommer du inte ihåg din fjantkorv med partyflaggor på?!?!?!

Anonym sa...

Hela din blogg är genialiskt, har suttit och skrattat i min ensamhet! 5 av 5 aborrar!

Linda sa...

Tusen tack! Det värmer verkligen att höra! :)

only my heart talking sa...

Visst tusan! Men jag ville ju inte avslöja din hemliga identitet som kisse;) nu tänker inte jag prata med dig imorgon, för jag tar detta som ett hån mot det fria språket och då jag är en akademiker så har jag rätt att vägra prata med bönder från asarum-by som har gräsligt grönt hår där fåglar bor och där det hänger bananer från öronen! så det så!

po sa...

HAHHAHHAAHAHAHAAHAHAAAAHHAh- det är en BOK