fredag 25 september 2009

Mysmorgon

Godmorrn',


Såhär tidigt har jag inte varit uppe på väldigt länge. Klockan ringde 05:15 om jag inte minns fel? Anledningen till den tidiga uppstigningen är att Simon ska ta tåget till Lund, och man måste snooza ett par gånger innan allvaret gäller.

Simons snooz är... speciell! Jag liksom hatälskar den. Den börjar med ett tyst litet diskret pip....pipipipip......pipipipipipipip.......PIPIPIPIPIIPIP!!!! och avslutas med ett smakprov av tinitus. Jag har en tvångstanke att jag MÅSTE stänga av efter första pipet. Simon har en tvångstanke att hålla fast mig tills nästa pip.........


Men nu har han åkt och det känns tomt, FÖR tomt. Men inte ska jag hänga läpp för det, för det är nu nyhetsmorgon är som färskast!


Jag älskar ljus på morgonen, speciellt i samband med mina oversize pyjamasbyxor och min attraktiva hood.

Inga kommentarer: