tisdag 8 september 2009

Nyckeltjyvar

Godmorgon


Jag har min efterlängtade tvättid idag kl 07.00-12.00. När jag kom ner för att sätta igång med tvättanden såg jag att min kolv blivit flyttad IGEN. Jag har tidigare skrivit om hur jag trodde min kolv blivit förflyttad och att det var jag som var gammal och gaggig och rört ihop tiden. Men nu har jag fått det svart på vitt att fallet inte är så. Det finns en som har en kopia på min nyckel.

Visserligen blev kolven bara flyttad till kl 12.00 idag vilket inte gjorde så mycket för det var ändå ledigt imorse när jag gick ner så det var bara för mig att flytta tiden.


MEN, det är läskigt att det finns någon som flyttat min tid innan, och därmed har tillgång till mina kläder. Och hur irriterande är det inte om jag sätter upp en viktig tvättid inför tex en helg och så blir den flyttad?


Jag tror att det är ett källarmonster som har ett finger med i spelet...

Idag är det jag som ringer vaktisen.

Inga kommentarer: