tisdag 29 september 2009

Morgonstund med Gollum

HEJHEJ HEMSKT MYCKET HEJ!

Jag har spenderat hela morgonen med att söka lägenheter i Skåne. Eslöv har jag siktat in mig på mest för att jag känner att hoppet är ute att få en lägenhet inom 4 månader i Lund. Jag kanske inte har nämnt att jag vill flytta dit i vår och plugga? NU vet ni! Vad jag sökt avslöjar jag efter 15 Oktober.

Idag känner jag mig lycklig. På min 4e våning knackar fåglarna på mitt fönster. När jag öppnar det flyger de in och sätter sig på mina axlar och kvittrar mozarts 11:e symfoni. Nu sticker rådjur, älgar och kaniner upp sina små huvuden och nickar i takt till det välljudda kvittret (de står på jättepallar! det här är planerat). Mitt långa svall glänser och bländar mina frontala grannar och min silkesklänning fladdrar lätt med brisen som yr från mitt slottsfönster.


HAHA, eller står håret åt alla håll och fåglarna flyr för livet när de ser den gollum-lika varelsen som tittar ut genom fönstret med jättelika pyjamasbyxor och en slapp tröja. Djuren utanför skjuter sig själva med hagelgevär av rädsla!!!




Hur som helst, hur jag än ser ut idag spelar ingen roll, för jag är lycklig, glad och harmonisk! och en gnutta skraj bara för att jag inte brukar känna såhär. Men rädslan känns mer spännande, som ett tomt papper ungefär. Den där skrämmande friheten att göra vad jag vill med det tomma pappret.

Jag är glad för att solen skiner in och värmer upp min annars kalla lägenhet. Jag är en stolt storasyster till Louise som provade att byta skola helt själv för att hon inte trivdes i sin förra! Jag är lyckligt lottad som har mina vänner, även om alla inte bor här. Jag är lycklig att jag har Simon. Och jag är bäst för att jag är jag och ingen annan!


Nu ska jag satsa på att ta världsrekord i att vara bäst på att studera! Skriv en hejjarramsa så blir Gollum glad!


1 kommentar:

Kina sa...

Haha, du skriver så jävla roligt Linda! Puss på dig /Kina <3