måndag 18 januari 2010

Misslyckat musseumbesök

He-ej!

Igår åkte jag med Simon till Lund. Han börjar en ny kurs på sitt miljöprogram imorgon vilket innebär nytt schema. 13.00-17.00 det är mer än okej! Tänk långa sovmorgonar! Ja, eller mer tid åt att hitta på annat, som att gå på museeum till exempel. Jag smälter av extas när historia kommer på tal, ni kan ju försöka lista ut hur pass flytande jag blir när jag väl får strosa runt på ett museeum.

Dagens klimax vilade på lunds historiska museeum. När vi kom fram var det stängt! STÄNGT! Det får bli morgondagens stora sevärdighet istället. Jag hade förberett mig med diverse nödvändiga utrustningar så som kamera.. och.. ja kamera! Men nu fanns det ju inget att fotografera, så vi gjorde några försök till typiska turistbilder. Glöm inte att skåda gubben som gick förbi när bilden togs! Han ser ut som en klassisk Gunnar eller Göran!






HAHAHAHa, kolla den diskreta väskryckaren till staty!


Misslyckat besök på Lunds historiska museeum

Inga kommentarer: