fredag 29 januari 2010

ångest

Hej igen!


Jag känner mig lite ångestfylld idag. Beror det på...

Att jag vaknade upp med mustasch imorse?
-nej
att min fågelsång inte lyckats locka till sig sparvar och talgoxar än?
-..njae
att era liv vilar i mina händer?
-nepp, inte det heller.
rädslan att förlora er läsare?
-mja, nej, men jag hoppas inte det!
att min överintelligenta hjärna ska sprängas?
-nä
att just DU ska ta mitt blekansikte ifrån mig?
-nej inte det heller

att jag ska förvandlas om nätterna och göra horribla hembesök?
-nej. ...men det hade vart spännande!



Nej, det på tågen. Jag har aldrig gillat att åka annat utom bil när det är snö ute. Det är säkerligen säkrare att åka tåg i snön. MEN, eftersom att jag halkar runt som en liten strävhårig tax på isen så kanske tågen också halkar av spåren...? Egentligen var det världens dåligaste jämförelse, men tåg+snö=ångest för mig.
Det var allt från mig idag. På återseende!

2 kommentarer:

Herman sa...

Nu har jag läst massor med inlägg linda! bra jobbat herman! tack jag vet :D

Simon sa...

klockren bildserie! ^^