måndag 17 maj 2010

Sverigedemokraterna -nej tack!

I år är det partival. Ett parti jag ratar från listan är Sverigedemokraterna. Det är ett parti som jag har svårt att förstå att de ens fått så många röster, men tänker man lite längre så beror det bara på okunskap och ovisshet gällande främmande kulturer. Har man ingen kontakt med människor från andra kulturer mer än från efterlyst är det självklart att förståelsen till andra kulturer inte finns.

Sverigedemokraterna vill bevara vårt Sverige och vår kultur. Att tillhöra ett folk är det viktigaste och att vara rotlös, alltså inte vara uppväxt med flera generationer från samma land, mår människan dåligt av. Kriminaliteten ökar, ekonomin rasar och kommunikationen mellan människor försämras. Allt för att vi tillåter tusentals invandrare från just länder utanför Europa komma hit. Närliggande länder är mer godkända av Sverigedemokraterna.

Jag tycker att man inte har rätten att yttra sig om andra människors rättigheter eller liv innan man själv vet hur de lever och mår. Det är lätt att ha åsikter om våldet i Sverige och att kvinnor inte vill bära burka och blir misshandlade av sina män. Detta är inte fakta! De flesta människor från en islamdominerande kultur är precis som oss! Kvinnovåldet är ungefär densamma som i Sverige, bara att den mörkläggs snyggare här. Varje timme blir en Svensk kvinna misshandlad av sin Svenska pojkvän i Sverige. Att täcka sitt hår är en tradition och ett mode i den kulturen, det är samma sak som att förbjuda oss kvinnor att bära byxor om vi vill använda byxor.

Att kriminaliteten ökat är ett faktum. Istället för att skylla på invandrarna får vi se hela problemet istället för bestämma att alla invandrare är kriminella. Många som invandrar till Sverige gör det inte med viljan att bo här. De flesta kommer hit från krig där nästan varje människa har sett ett mord, känner någon som blivit brutalt mördad eller förnedrad. Hade vi i Sverige varit med om ett sådant trauma hade vi fått psykologhjälp och ompyssling från samhället om vi blev deprimerade, vilket vi hade blivit. Det blir vi ju bara av att det är mulet ute ibland.

Låt oss säga att någon av oss som inte bär på den sortens tunga trauman får se sin egen syster eller mamma bli våldtagen och brutalt mördad, för att ge ett exempel. Hade vi gått tillbaka till våra normala snälla jag då? Hade jag varit med om det hade jag förmodligen gått på krigsstigen och bara haft hämnd i huvudet, även om våld föder våld. Men förlusten av någon man älskar som inte valde sin död själv är inte hanterlig. Skulle jag inte få någon hjälp efter mitt trauma och tvingats gå till skolan och plugga, gå till jobbet och jobba och kämpa hårt hade jag tyckt personen som ställde kraven var dum i huvudet. Jag hade tappat respekten för den människan helt eftersom den inte förstod hur jag verkligen mår och vad jag verkligen sett!!

Kan ni då förstå på ett ungefär varför vissa invandrare ledsnar på att de MÅSTE bli jättebra på svenska när de precis kommit hit till lugna Sverige för att smälta sin sorg. Kan ni då förstå varför många inte vill anpassa sig efter detta land när människor dömer dom att som onda när de egentligen inte alls är det?

Har man inte barn är det svårt att förstå vikten av ett tryggt land och framtid. Men det finns inget man hellre vill skydda än sina egna barn. Har man då chansen att bo i ett land där krig inte finns med i bilden, där barnen slipper växa upp utan utbildning, våld och fattigdom, då hade vi alla tagit den chansen!

Om Sverigedemokraterna hade som mål att hela Europas rikare länder delade på intagandet av invandringen så att ekonomin inte påverkades så stort hade jag haft respekt för deras åsikt eftersom de hade värnat om människorna och velat att andra länder också hjälpte till. Men nu är läget inte så. människor är inte människor enligt SD. Hade du sparkat på någon som redan låg blodigt misshandlad på gatan? Det tror jag inte. Hade du hatat en religiös kristen för att han KAN vara pedofil? Det tror jag inte. Hade du mobbat någon för dess klädval eller frisyr? Nej det tror jag inte. Jag lägger gärna mina skattepengar på människor i nöd, jag vill inte att jag ska tjäna några hundralapp mer i månaden bara för att JAG ska få det mer än bra ställt när det finns människor som lever på en minimumnivå.

Sorg kan leda den mest klipska människan på fel spår. Vi ska finnas där för att hjälpa människor upp och inte sparka undan dom som redan ligger ner!

1 kommentar:

Anonym sa...

skit bra skrivet!