tisdag 18 maj 2010

Ovälkommet besök

Varför är det så att min humor är helt okej (enligt mig själv) när jag pratar och umgås, men när jag tänker.. Jag måste nog vara världens torraste människa!



Tillexempel. Uttrycket "jag svalde en fläkt" kan jag sitta och skratta åt i timmar. I smyg.
Varför är det ens roligt?
Tanken av att någon sväljer en hel fläkt, bara sådär. Och ser sådär nöjd och mysig ut efteråt. Som en animerad film.



Fast. Egentligen. Skulle man svälja en fläkt hade man inte överlevt.
Döden hade knackat på.
Det är inte alls kul.
Ne-ej.

Några som heller inte får hälsa på är säljare med baltiskt ursprung som lurar en på pengar.
Alltså, jag kan inte säga nej när en människa räcker fram en lapp där det står att hans barn har en hjärtsjukdom och ska opereras och de räcker fram sin lilla bunte med kopierade teckningar... det är ca 90% chans att det skulle kunna vara sant, men inte i det här fallet.

Efter att jag gett bort mina sista pengar (80 kr, ja jag är fattig... men asball!!!) så sa Louise att han är efterlyst av polisen. Han har jagat en kille med kniv när han inte ville köpa. Jag kanske betalade 80 kr för att leva idag?

Tänk om jag inte hade gjort det. Tänk om jag hade legat på en bår nu med en kniv i levern?
Vad hade ni gjort då? Hade ni börjat kommentera mer då va!!! EFTER MIN DÖD!!??!!

...mm. Det kan ni ha!

SKÄMMAS!!


....nej förlåt. Ni behöver verkligen inte kommentera!

Jag lovar att jag är glad ändå!







Men jordgubbar får hälsa på!

Inga kommentarer: