lördag 15 maj 2010

Klotterkung

Okej, nu är det såhär att kriminella handlingar har skett här på gatan. Någon... NÅGON har klottrar på elskåpet utanför. Med röd sprayfärg har någon klottrat "SK". Inga namn nämnda (Simon Klintefors) Allt som skrivs i parantes är genomskinligt!!!

Min teori är att klottraren köpt en sprayflaska, övat länge hemma och i skolan på bänkarna med blyerts. Har väl valt ut en plats att utföra klottret på och fått prestationsångest när SWAT polisen samt några aggressiva klotterhatande hundar fått spår efter gärningsmannen. Därför hanns inga konstverk med, bara initialerna.

Simons teori är att den nyinflyttade skulle vara gärningsmannen. Aldrig tidigare har sådana skeden skett på gatan. Förräns nu. Det skulle alltså vara jag! PHHH!

På tal om klotter. Jag har fler bevis på att det faktiskt skulle kunna vara jag. När jag var liten hade vi ett köksbord i massivt trä. Ett utmärkt ställe att öva sin konstnärliga sida på. Jag greppade tag i en gaffel, tryckte ner ena spetsen mot bordet och drog med all min kraft. "LIN" och ett halft "D" hann jag med innan mamma och pappa kom. Med en arg nyfikenhet frågade de om det var jag som var syndabocken i dramat? Nej självklart var det inte jag....

Inga kommentarer: