tisdag 25 maj 2010

Nya steg i livet för alla

Jag är jätteintresserad av människor och livet i sig. Hur alla har det, hur alla mår, vad alla tänker, hur, varför osv. Något som jag tänkt på länge är alla möten vi haft och hur det har påverkat oss. Tex vänner, andras familjer, pojkvänner, flickvänner, lärare, traumatiska händelser, roliga händelser m.m. Tänk att alla vi möter och allt som händer påverkar oss mer eller mindre. Att vi varje dag lär oss något nytt fortfarande! Jag kan bli så faschinerad av detta, precis som en liten bebis med prasslande presentpapper.

I vissa stunder har jag ångrat pojkvänner. Men jag tror att det alltid finns en anledning till varför vissa människor möter varandra och att det också finns en anledning att de bara ska finnas där en kort stund för att lära och sedan gå vidare, båda två, och hitta något ännu bättre som passar dom ännu mer. Alla människor är olika bra för varandra även om alla människor är bra. Jag blir så glad när jag ser hur tex mina föredettingar träffat nya flickvänner som verkar vara helt perfekta för dom, hur deras liv ser bättre ut och de verkar trivas. Det gör mig så glad! Och hur jag och Simon fann varandra, han som jag alltid önskat jag fick dela min framtid med istället för mina unga år. Den önskan gick i uppfyllelse även för mig.

Inga kommentarer: