onsdag 5 maj 2010

Köp majblomman

Ni glömmer väl inte att köpa majblomman i år va? Jag köpte min krans härom dagen.
Jag trodde att alla visste vad majblommans insamling gick till, men det är många i min omgivning som inte visste om det alls. För er som inte vet så går pengarna till fattiga barn och familjer som inte har råd att tex köpa en ny cyckel när den gamla blivit allt för stor, inte har råd att följa med på klassresa, inte har råd att alltid köpa mat så barnen blir mätta, inte har råd att köpa glasögon, inte har råd med gympaskor till gymnastiken i skolan etc. Det är helt enkelt en blomma som står för alla barns rättigheter till en bra barndom. Det är så fint när barn som gör något för andra barn. Har ni inte köpt någon än tycker jag ni kan gå in på majblomman.se och skänka en slant!


Gick inte att vända bilden. Men visst är den fin i år?

Inga kommentarer: