måndag 10 maj 2010

Första dagen på jobbet

HEJ!

Idag var min första dag på jobbet! Jag vet inte om jag nämt tidigare vad jag ska arbeta som?
NASAS maskinutvecklare!!!!

Sen extraknäcker jag som telefonförsäljare emellanåt då! Ett jobb som jag gärna vill hjälpa att ta dö på negativa rykten om. Många, inkluderat mig själv, tror att det är ett jobb som vem som helst klarar av och ger dåligt med pengar samt lurar folk och saknar empati. Men så är det INTE! Det är absolut inget jobb jag vill arbeta med långvarit, men ett jobb som ger stor erfarenhet av både säljteknik och kommunikation. Det roligaste med jobbet är att man dagligen får prata med så många roliga människor som kan ge en ett leende på läpparna en hel dag! Förra gången jag jobbade så sålde jag el avtal. Vissa gången pratade jag i över 45 min med kunderna om allt och ingenting vilket ledde till sälj såklart! Dessutom har man alltid chansen att få hög provision. Kanske inte 30-40 000 som många lockar med, men några tusenlappar som ändå är mycket pengar! Så vill du utveckla din sociala kompetens eller testa ett bra yrke som ger erfarenhet så prova! Imorgon börjar jag sälja på riktigt om jag har tur med min hals. Har haft ont i den hela dagen, ni vet sådär så det svider så man får svälja hela tiden.

Nu ska jag umgås med min lillasyster och kolla på svenska hollywood fruar!



Inga kommentarer: