måndag 1 juni 2009

värmeslag


Det är riktigt jäkla kallt ute, fast tvärt om! Inget går torr en dag som denna.
När solen gassar som mest över vår hamnstad flockas alla till stränderna, men inte jag, jag ska plugga kemi. Det borde fler göra varma dagar som denna, tänk så många som skrympnar ihop pga otränade hjärnor. Och tänk så många som avlider av solsting och fästingar och andra härligheter!? HA! jag är allt bra lyckligt lottad som har kemi att göra!!
.
.
NEJ, jag vill INTE ut i solen!!
.
fast tvärt om..

7 kommentarer:

Tony sa...

Ja det är verkligen helt hemskt, vilken galning vill vara ute i solen liksom ?! :)

Själv ska man snart gå från jobbet, och direkt hem, sen gömma sig i ett skinnställ med mörkat visir..måste ju skydda sig mot solsting, haha..

vi kan tävla i "blekast solbränna vinner" sen ;)

Linda sa...

Ja men eller hur!! :)

Så det döljer sig en motorcykelknutte bakom den omtalande Tony? :)

Du, jag är på! Och jag kommer överlägset att vinna ;)

Tony sa...

Javisst gör det det ;) fast knutte vet jag inte *skrattar*

hahaha, så man är omtalad också? bara bra saker hoppas jag? ;D

så du är på..? du vet inte vad du ger dig in på..*måste dock varna dig, jag e dålig förlorare* ;)

Nu väntar min mage på mig otåligt att jag ska laga mat till den, så man får väl börja bege sig mot köket :)

Linda sa...

Haha, smygknutte då? ;)

Ohja! OM du är! Min kära mamma nämner ditt namn titt som tätt! och det är bara bra saker så du kan va lugn! ;)

Pff, då är vi två dåliga förlorare! Måste bäste man vinna säger jag bara (vilket är jag).

Då är vi även två som ska äta, min mage skriker och hojtar efter nödproviant! hehehe

Tony sa...

hahaha, lite kanske =P

Ojdå, där ser man :)vad ska man säga..*ler* ;)

hummm, vi får väl se det, jag ger mig inte i första taget..*hehe*

Tog ett par frallor istället, magen får lugna sig :)

Ska slänga mig i badkaret nu bland massa bubblor o slappa en stund *mys*, Nästan bud på o fylla karet med kallt vatten i denna värmen :)

Linda sa...

Haha, ja du ska vara stolt, det är inte alla män mamma pratar gott om inte! ;)

Frallor funkar helt klart! Själv gjorde jag svensk husmanskost berikad lax och potatismos.

ÅH! du är lyckligt lottad som har badkar! Jag har duschat 3 ggr idag och jag va lika varm när jag kom ut igen. Lyllos dig!

Tony sa...

Ooooohh va gott ! Lax e ju riktigt nice, och potatismos med *ggiiirr* =) nu vet jag vad jag ska laga imorgon :)

Jo jag vet, hade badkar som liten, och har sen inte haft det på en himla massa år, så det är dags att ta igen lite, hehe ;) *riktigt nice om vintrarna*

Nu blir det att slappa framför tv´n en stund innan läggedags, jobb imorgon igen :) man kommer ju inte undan, hehe