tisdag 16 juni 2009

Kanske ett jobb?

Vid samma tid som när tuppen går upp ringer mamma, mitt under min skönhetssömn och väcker mig. Jag svarar med mina låta-klen-och-nyvaken-så-tyck-synd-om-mig "Mmm.."

Mamma låter glad på andra sidan mobilnätet och säger att hon kanske, bara kanske har ett jobb till mig i sommar. Det är heltid under hela sommarn och det är bra betalt. Jag var INTE positiv till det för jag ville gärna ligga kvar och sova bort dagarna under sommaren och säga "Mmm..." till alla som föröker väcka mig.

MEN hon övertalar mig att tacka ja OM jag får jobbet.


Och nu, NUU i vaktet tillstånd där mina "Mmm..." inte låter lika hesa, krassliga och självömkande, utan mer som en ljuv stämma, som stråkarna i den kungliga orkestern, som vinder som susar mellan björklöven en sommardag och som vattnet som pårlar fridfullt o vårbäcken. NU inser jag att jag vill ha jobb, varför i hela friden skulle jag ligga hemma och glo en hel sommar?



Nä vet nån va!


Nu tillber vi alla Gudar som finns att jag får jobbet, okey?


Får jag inte jobbet så är det ert fel som inte bett ordentligt.

1 kommentar:

only my heart talking sa...

jag ber! jag ber på mina bara knän! jag ber så mycket att jag väcker de döda, de döva börjar höra och de stumma börjar prata!