onsdag 3 juni 2009

Bad day

Hej jättebebisar!
.
.
Jag har vaknat på fel sida idag!

Jag har sovit i 3 timmar inatt, haft ett prov som gick åt fanders (fanders?! hahahahha) OCH varit sådär allmänt sur. Nästan sådär pensionärssur, som när posten inte kommer i tid, eller när den smarriga saltgurkan från euroshopper som får löständerna att vibrera är slut på hyllan. Då vill man ju bara stoppa käppen i halsen.
.
.
TUR att jag fortfarande är ung och ej trångsynt. För jag är redan på bättre humör. Sen ska jag inte jämföra min "bad day" med hur den hade kunnat se ut. T ex att vara med på planet från rio de janeiro som för någon dag sedan försvunnit spårlöst.
.
.
Vilken mardröm!! OM planet nu har kraschat, tänk då vilken obeskrivlig och skräckinjagande känsla att sitta där, i ett skenande flygplan där det bara kan sluta på ett sätt. Tänk att sitta där och försöka förbereda sig mentalt på att dö?
.
.
Det knyter sig i magen när jag tänker på det. Jag vill aldrig flyga igen. Visserligen har flygandet aldrig stått på min "jag älskar" lista.

1 kommentar:

Tony sa...

hahaha, måste ju säga att du har en riktig charm på dina jämföranden, haha, kan få vilken dålig dag, eller ledsen person som helst att skratta :)

Du får se förbi flygandet, tänk att ligga på en solig strand och gassa, eller kanske simma lite bland hajarna...eehh, jag menar.. shoppa längs strand promenaden ;)

Tror inte det är flygningen du är rädd för utan att det är nog att du är rädd att inte ha kontroll över situationen, jag gillar väl inte heller flygning så mycket egentligen, men start och landningen är riktigt nice, när man känner det långt ner i maggropen ;)

Du kan få hålla min hand om det skulle kännas bättre :)