tisdag 23 juni 2009

Tillägnad mamma som inte gillar dikter

HA! Igår när jag, Louise och mamma växlade några ord med varandra, lite mysigt mot kvällskvisten, så frågade jag mamma om hon läst mitt fina midsommarrim på bloggen då jag vet att hon är en trogen bloggläsare av högsta klass. Svaret föll inte i mig i smak. Faktum är att jag fick till svar att hon inte orkade läsa hela.

"Jag läste 5 rader sen orkade jag inte mer"........


OKEJ MAMMA.....................

Det är ju samma sak som att säga till sitt lilla barn som suttit timme ut och timme in med sin lilla teckning att den var förfärligt råful, "isch, mina ögon vänder ut och in av fruktan och avsky!!!"
Då man egentligen vill höra vilken konstnärskarriär man har framförsig.

Eller om man spikar i några böjda spikar i en planka så får man den fina bekräftelsen att man ska bli en framgångsrik snickare.

Ja ni förstår nog!



HA! När hon kommer hem från golfandet ska jag minsan inte ge något beröm om hur lik Tiger Woods hon är i speltekniken. HA!


/tiger trä nilsson

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha