lördag 20 juni 2009

Midsommarrim

Nu är midsommar slut, det var roligt
Synd att det var så himla "soligt",
när vi satt ute i regn och rusk,
som fick min goda doft av musk att förmultna
i fart som alkohjärtan omkring mig bultar,
Mot midnatt känner jag mig stor och stark,
ja, det är så man blir av lite knark,
Skämt å sido, ack och ve, det är ju inget någon vill se,
på nakna brudar och tränade män lägger jag hellre mina tusen spänn,
Fy, nu var jag dum igen,
kvinnoförnedrande och manständ,
Nu var det inte det jag skulle skriva om,
det var hur glatt vi dansade kring midsommarstång,
men ack, det gjorde vi ej,
varför hedra en stående grej?
som här i samhället är så vanligt,
och förknippas som jättefarligt,
du kan både dö och bli smitten,
i värsta fall kan du huggas av på mitten,
av något som inte är size noll,
Nej nu är jag bortkommen och pratar i nattmössan,
det är nog dags att ladda bössan,
för nu ska jag ut och jaga älg,
det brukar jag göra varje helg,
men ack denna lördag ska traditionen brytas,
jag ska istället vid tv:n njutas,
av sommarkrysset som jag så bra gillar,
det har kommit med åren, dessvärre inte smaken av sillar,
som är midsommaraftons stora höjd,
nu hoppas jag era humör är inställda på 'nöjd',
för nu ska jag tv:n framför lägga mig böjd!

Inga kommentarer: