söndag 14 juni 2009

grönskande skogar och vattenodjur

Svaret på gåtan var...


Håll i hatten nu!


Mc'Donalds!!!


Visst känns det logiskt?? Visst gör det???





Idag har jag solat ute för första gången i år, höll jag på att skriva, men så är inte fallet. Det är andra gången. Det kändes viktigt att skriva det. Vill inte ge ut fel information och framstå som en mytoman, eller en falsk och otrogen människa!

För jag är trogen, mogen och bor i skogen.

Fast där ljög jag igen, jag bor ju i stan.


Vi solade på några klippor vid sjön och jag kände att det var rätt att doppa fötterna i vattnet. Det är väl den ultimata sommarkänslan om något? MEN, efter att ha försökt tänka mig in i hur mysigt o fridfullt det är överallt i den grönskande skogen o den glittrande sjön så kändes vattnets mörkbruna färg läskig. Man vet ju faktiskt inte vad som lurar där under?

Eller så lurar det gäddor under ytan som har legat på lur under hela vintern för att få kraft till att jaga delikatess, människokött!

När ska jag lära mig att bada o njuta av sjöar egentligen??

Fötterna gled snabbt upp igen och jag gav åter igen upp hoppet om att våga ens plaska med fötterna i vattnet utan att behöva hålla stenkoll på vad som kan dölja sig under.

1 kommentar:

Yaow sa...

Det finns ingen som helst njutning i att bada i sjöar, mörkt och äckligt vatten! Havet is the shit :)