lördag 6 juni 2009

Gammal och skör på nationaldagen

Idag är det Sveriges nationaldag, det tänker jag fira iförd folkdräkt hela dagen!


Jag börjar bli gammal!!! Gammal och rynkig, skrynklig o skör.

Jag ställde klockan på 11 idag för att gå upp lite tidigare så jag får njuta av dagen. Sen gjorde jag iordning frukost och satte mig framför tvn för att sappa. Jag fastnade för tv4 nyhetsmorgon. I alla andra fall brukar jag sitta med datorn i knät o äta, men nu la jag ifrån mig den o njöt av mitt nyhetsmorgon där de satt i solen och pratade med gäster och en kör sjöng för att hylla dagen till ära. Hahahaha, ja där satt jag och mös!

Efter nyhetsmorgon kändes det lite tomt i hjärtat, men till min stora lycka såg jag att mitt andra älskade program, äntligen hemma, kom hack i häl efter nyhetsmorgon. HYVENS DAG!


Sen oroar jag mig så mycket för alla nära och kära som befinner sig på SRF. TÄNK om det skulle komma en svartklädd människa (med nitar och smink, för vi äldre VET ju om att människor med annorlunda kläder är jättefarliga!!) och våldta eller mörda mina små gullefjun.

Ytterligare ett ålderstecken!


Peace and Löööv, armstöd!

Inga kommentarer: