lördag 27 juni 2009

Ja men skål

Sandras och min dans, hon pumpar upp, jag pumpar ner.
Snajsig_tjej_överglad_89

Igår kväll bjöds det på festligheter. Egentligen hatar jag att skriva om fester, dels för jag inte tycker om alkohol och dels för att jag inte gillar ordet fest. När jag tänker på ordet fest förknippar jag det med ungdomar som vattnar kroppen med badkarsmängder alkohol bara för fyllans skull. Om det är äckligt eller inte spelar ingen roll, bara man får minnesluckor och gör dumma saker, det är då det är roligt! Då, DÅ är det fest!

Med alkohol i kroppen kan man göra vad man vill, det är då det är okey. Okey att byta saliv med ett X antal, det är okey att vara pinsam för det är ju roligt, det är okey att gapa och skrika åt ingenting, om ingenting, för ingenting, det är häftigt! Det är okey att ta hem nattliga gäster för små kaninlekar som dagen efter kommer ångras, fanders åt romantik och tummen upp åt slafsigt fyllestrul. Att det blir fint eller inte spelar ingen roll, för med lite alkohol i kroppen är allt okey.

Sen kan man också passa på att reda ut problem, för med lite alkohol i kroppen kommer det gå bra, då vågar man. Att det senare kommer att sluta med slagsmål eller minnesluckor eller att problemen aldrig löses för ingen har förnuft till det spelar ingen roll. Alkohol är grejen!

Skulle något gå fel kan man alltid skylla på alkoholen, vilken bra grej! För allt man gör med alkohol är ju förlåtligt!


MEN, igår var en trevlig kväll! Jag måste bara lära mig att inte förknippa fest med ovanstående åsikter.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Bra skrivet flugis! Roligt att det finns någon som vågar vädra en åsikt i vårt fega samhälle :)

Linda sa...

Tack blodkorvis! Det värmer i mitt lilla hjärta :)