torsdag 1 april 2010

Hyvens morgon

GLAD EFTERMIDDAG!

Igår bestämde jag och Simon oss för att gå upp tidigt för att:
1. Köpa lax på vägga rökeri
2. Åka till ekohallen
3. Åka hem

Men imorse var en såndär morgon där allt gick fel.. Och inte, INTE var det mitt fel.. Klockan ringde och Simon råkade stänga av den, vi försov oss en hel timme. Som den ledare jag är satte jag en dedline på 25 min. Vi hann.. inte! 10 min drog tiden ut för att Simon TVUNGET vägrade diska rent en pantflaska (av miljövänliga skäl) som vi skulle ha något törstsläckande i till frukosten vi skulle äta i BILEN men som Simon tjuv-åt-upp innan så jag fick äta SJÄLV i bilen..
SEN... SEEEEN!!! När vi kom in på rökeriet var det 20 nr före oss.. Det var såklart Simons fel också!! SEN luktade det lax i hela bilen.. nedrans laxfan.

... Eller också kan det vara en tillfällighet. Tanken på Simmeboy sitta och hetsäta frukost medans jag gör mig i ordning va ganska gullig. Nästan lite bebis-gulligt. Helt plöstligt släpte min aggression och kände istället hur kärleksdampet snabbt och osäkert närmade sig med raketfart!


IHIHIHIHIhihihihihi gulli GUUUUULL!!!


Även om jag avgudar Simons ståtliga längt som är perfekt att precis nå runt magen om och krama så hårt jag kan så hade det varit mysigt om han var ca 30 cm lång. Då kunde jag ha honom på min axel och gulla med honom på magen utan att han kunnat göra något motstånd som han annars gör..



Jag får istället nöja mig med den här kompisen som i varje fall fyllet ut längden.

HEJ HEEEJ säger gojjan!!!!

Inga kommentarer: