torsdag 15 april 2010

Fransfärg

Nu har jag precis varit ute och gått i en av Lunds parker. Tyvärr är det den enda runda jag kan. Parken består utav en konstgjord sjö i centralt placerad, runtom är det väldigt fint med gräs, blommor och träd, ja och lite stenar och grusade stigar. Runtom hela parken följer en bred gång där folk antingen går eller springer. Pinsamt nog går jag alltid flera varv för jag kan ingen annan väg och skulle jag gå vilse så kommer jag aldrig hitta tillbaka! Jag kommer få börja mitt liv på nytt, bygga bo i blåbärsrisets lilla glänta, äta små bär och umgås med talgoxarna. Ibland kanske jag t.o.m vill lyxa till det med ett litet ägg. Men då kommer jag bli ihjälpickad av skogens alla fåglar. Hur jag än kommer att göra så kommer jag dö av antingen köld, svält eller fågelmord. DÄRFÖR väljer jag att gå varv efter varv och se pinsamheten i vitögat!


Från mord till ett annat mo(-r)d(+e). Härom dagen färgade jag mina ögonfransar själv. För er som färgar på frisörsalongen så uppmanar jag er att färga hemma. Det går lika bra och kostar hälften så mycket och räcker flera gånger! Ett startpaket kostar 89:- efter det kostar det 49:- och räcker länge.
Osminkad med ögonfransfärg.

Inga kommentarer: