tisdag 13 april 2010

Jag har funnit ett forntida vapen

HEJ HEJ!

Ooh, jag har något spännande att visa er!!! tidigare idag när jag och Simon skulle gå och handla så tvärtsannade jag när jag fick syn på en forntida upptäckt, en flintasten som blivit använd! "Äh, den har väl blivit bortsprängd från ett berg eller något" sa Simon och krossade den lilla dröm jag hade... Efter lite surande och övertygande om att det inte ALLS var så fick jag syn på en massa bevis på att den VISST blivit använd av en gammal stenålders man, eller kvinna!

Här har jag sumerat en sifferdemonstration av bevismaterial!
1. Rundad utrymme för exempelvis ett skaft
2. Tydliga tecken på hugg av annat hårt föremål
3. Blod från mammut eller sabeltandad tider, eller en jättelik skalbagge!
4. Ett hål på andra sidan stenen, säkert gjord av en liten pil. Alltså är det
ett vapen som varit med i strid och blivit träffad av fienden!!!
5. Ett misslyckat hål som blev brett istället.


Nu ska vi kolla på halv åtta hos mig!

Inga kommentarer: