måndag 19 april 2010

Packninsdilema

Som alltid när man ska åka någonstans eller åka hem är chansen stor att man glömmer något på plats. Igår glömde jag kamerasladden så jag kan varken lägga upp bilder från gårdagen eller kommade sevärdigheter. Som ni kanske förstår så är jag i Karlshamn nu och stannar här hela veckan. Jag behöver all tid jag kan få här eftersom jag flyttar ut i slutet av månaden och har inte ens börjat packa än.

Jag får sån ångest när jag tänker på att packa. Vart börjar man egentligen? Igår försökte jag packa. Jag försökte verkligen! Vek upp en låda, öppnade garderoben. La ner några kläder. Fungerade inte alls! De skulle jag ju använda i veckan! Gick bort till den stora garderoben. La ner lite papper som redan var nerpackade i en annan låda. Kändes onödigt. La tillbaka papprena. Knålade ner prydnadskuddarna. Såg för tomt ut i soffan så la tillbaka dom igen. La ner lillasyster i lådan. Passade utemärkt! Det slutade med att jag la ner smutstvätt i lådan och stängde den... Sen surade jag lite i soffan.


...JULSAKER! Det kan man faktiskt packa ner utan att få ångest över vad man ska använda nu eller inte.


Jag ska nog packa ordentligt ikväll när jag är lite piggare och min hjärna faktiskt hänger med!

Inga kommentarer: