måndag 12 april 2010

Gammelgenerna smyger sig på

Godmorgon!

Igår följde jag med Simon till Lund så nu sitter jag i hans rum och ska roa mig själv tills han kommer hem igen.

Vad är det för fel om man är 2o år och vaknar superpigg kl 07.00, en timme innan vi ska gå upp? Jag tror att gammelgenerna har börjat utveckla sig i förtid, en slags mutation! Snart kommer jag väl ställa klockan så jag kan vara först på konsum när det öppnar för att vara först med veckans nedsänkta vara. Efter det kommer jag vara helt utmattad och måste sova ett år. SEN, kommer jag skänka bort mina klackarskor och ersätta dom med tunga tegelskor med en sula på 30 cm bredd för att minska halkrisken. Jag vill ju inte leva farligt! Phu! Nej nej!
Något jag inte kan leva utan är min stavmixer. Passerad mat är fredagsmys! Ska jag krydda till måltiden lite extra mycket unnar jag mig ett konserverat päron till efterrätt, men det händer bara en gång i månaden. Självklart mixar jag det konserverade päronet också!!

Mina tajta jeans och höga kjolar bannlyser jag och ger tillbaka till skaparen, djävulen själv! Istället bär jag något mer behändigt och fladdrigt. Linnebyxor i naturfärg som skär in mellan skinkorna ELLER piratbyxor i beige-lila rutor som gärna svänger ut lite vid knäna.


Nej men om jag skulle ta och äta en kall pizza till frukost, rapa högt och locka håret (med locktång och INTE spolar) så gammelgenerna försvinner!

Inga kommentarer: