lördag 17 april 2010

Jobbmässa och hjärtebok

Hej på er!

Nu är jag och Simon hemma efter en lång dag. Jobbmässan i Malmö var på företaget xxxLutz som är världens näst största möbelföretag. Skillnaden mellan IKEA och xxxLutz är inte stor prismässigt. Dock har båda skiljande designer på sina varor. Det var jättemycket människor som sökte samma jobb och det hölls korta 5minuters intervjuer med alla. Eftersom vi hade stått ute i kylen och väntat ett bra tag var jag redan på pass nerkyld att jag satt och skakade i de inte heller så varma salarna. Pinsamt nog satt jag och skakade och kämpade genom intervjun och fick förklara att det berodde på kyla och inte nervositet. Nåväl. Nu hoppas jag att de hör av sig med ett positivt besked inom 3-5 veckor!


Fick en present tidigare idag från Simons pappa. En signerad bok av författaren själv. Det gulliga var att boken handlar om en kvinna som lyckats otroligt bra med sitt liv. Men. Hennes bakgrund har varit strulig och tuff vilket min också har vilket var Simons pappas tanke. Jag fick verkligen kämpa för att hålla inne mitt böl-face. Jag blev otroligt glad för boken!

Hungriga magar som mättades efter jobbmässan


Inga kommentarer: