söndag 28 februari 2010

Min pojkvän är en mästare i köket.. enligt sig själv!

Hej!

Ursäkta min dåliga uppdatering. Men som ni vet så har jag haft många världsproblem att lösa och mycket viktiga uppdrag att slutföra.. Eller något.. kanske...inte.

Hur som helst så har helgen bestått utav mat. Allt från gourmet till mindre.. ja, eh, ...smakligt om man säger så! I fredags blev jag och Simon bjudna på lunch av hans pappa. Det var en väldigt aptitlig lunch! I lördags kväll skulle vi ha myskväll framför melodifestivalen och hade köpt hem grejer till chokladmousse, milkshake och vindruvor.

Nu till det mindre aptitliga.. Eftersom jag föddes på stekpannan så har jag goda kunskaper inom matlagning om jag får bryta jantelagen lite. Simon däremot är inte född på stekpannan.. Han är väl inte världens bästa kock om man säger så.. Bra, men inte världens bästa. Som när han skulle göra milkshake och förklarade övertygande att han "visst kunde göra milkshake". Men efter att ha hällt i matskedar med vaniljsocker i en liten skål på 12 cm så är det rejäla mängder. T.o.m koncistensen fick stryk av vaniljsockret. Vilken milkshakemisshandlare!! Inte nog med det så smakade den starkt också.

Varför använda vaniljsocker i milkshake?! Hans svar var "ja men en kompis till mig har ju det i kladdkaka, och det blir ju jättegott!"
....

.............

Ack och ve! Nu längtar jag verkligen tills vi flyttar ihop så jag kan lära honom laga mat. Jag tror t.o.m att jag ska köpa ett förkläde åt honom och en fräsig kockmössa så det ger honom den rätta känslan istället för att på måfå ösa i fel ingredienser för att få in kock-känslan. Dock är han ganska charmig när han suktar efter sina matlagningskunskaper.

Den goda maten!
Den väldigt aptitliga milkshaken....

1 kommentar:

Anonym sa...

SkrytLinda ;)
/C