tisdag 23 februari 2010

Myshissen

Korsning!

Jag tror jag bär på inre oro gällande hissen där jag bor.. Den knarrar och gnislar och går att likna med en snigels fart. Hur som helst, det finns ett litet klistermärke i hissen där det står "besktning utgår februari 2010 " och den är än inte besiktigad.

Nu till min inre oro. Inatt drömde jag att jag åkte i en skenande hiss, fast det var mer som fritt fall både upp och ner och ploppade upp ur taket o fastnade där, sen blev den utbytt med en liten hiss som man fick krypa in i.

Jag tror inte jag vill åka hiss längre.


Jag har hatat hissar sen barnsben. Jag kommer speciellt ihåg en jättehiss på en mataffär kallad "bäst" med två våningar. När jag motvilligt skulle åka med mamma ner så trampade jag på det gula sträcket vilket gjorde att hissen stannade. Jag skrek som jag aldrig skrikit förut och vågade aldrig åka hiss igen...

Nog om hissar, nu ska jag göra mig i ordning för att säga hej till farmor och farfar!


/Eder nobla hisshatare

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahah ÄLSKA BILDEN!!