torsdag 11 februari 2010

gemenskap vid matbordet

Godmorgon!

Idag är jag uppe med tuppen. Simon skulle iväg tidigt till skolan så jag gick upp med honom. Egentligen är det skönt att ligga och dra sig på morgonen och skita i att gå upp när han gör det, men med den här bostadsarean så kommer det sluta med att frukostdofterna färdas hela EN meter till sängen från soffan och väcker mina frukostlustar! Sen är det ganska mysigt att äta frukost tillsammans också.

ÄTA TILLSAMMANS!

Det är Simon bra på. Sist vi köpte hem mat (mcDonalds) var alla hamburgare slut förrutom min när vi kom hem. Han blev hungrig på vägen...

..........

Om jag skulle ta och äta upp maten från ica påvägen hem? Den råa biffen och den okokta pastan kommer vara ett minne blott!

Nåväl, jag kan nog handskas med att äta själv nångång ibland. Han är ju så bra på så många andra sätt! Min långeman.


Nu ska jag se en film och sen gå ner mot stan och leta uppen present till morfar som fyller år på fredag och lite alla hjärtans dag presenter.

Inga kommentarer: