söndag 7 februari 2010

Söndag och jag åker till Lund

Hej på er!

Idag mår jag illa, äter i princip bara choklad och känner mig småtjurig. Den legendariska veckan är härmed kommen! På en tvåtimmars period har jag ätit en skål havregrynsgröt och 150 g mintchoklad... Jag kan inte rå för intaget av föda och nödproviant idag!

Någon gång idag ska jag åka hem till Simon i Lund. När vet jag inte eftersom han köar till lundakarnevalen. Han gick upp kl 6.00 imorse för att stå i kö i kylan när insläppet är kl 12... de 4000 första får garanterat plats i karnevalen. Jag hade inte gjort det kan jag ju säga!

Om jag ska vara ärlig så har jag aldrig trott att jag skulle klara av ett distansförhållande. Det innebär så mycket komplikationer för det krävs mer av båda för att få det att fungera och konflikter föds så mycket lättare om man inte får tid för varandra. Men, till min förvåning har det fungerat jättebra! Klart att det inte är lätt, men det är ingenting jämfört med hur roligt det är! Även om jag längtar efter att få en riktig vardag med Simon så har det också sin charm att känna saknad efter ett tag utan varandra.

Nu ska jag ta och packa väskan, för snart ska jag slänga mig över Simon och pusskriga honom som aldrig förr!

Inga kommentarer: