måndag 22 februari 2010

Sporter i all ära när man kan vara bord med nära och kära

Jag har aldrig gillat sport, i alla dess former faktiskt. Jag menar, jag kan inte förstå logiken i att jaga en boll, bli proffs på att jaga en boll och sedan vad? Jag vill ha MER!
Eller att åka skidor, stanna upp för att skjuta lite pickadoll och sedan åka vidare. Varför inte dra in några fler sporter i samma gren? De har ju redan kombinerat skytte och längdskidor. Så jag tycker att efter de stannat för att pang panga lite så ska de åka längdhopp, o när de landar... nejmen.

Men Curling då! Det måste vara den mest ointressanta sporten någonsin!!
Först är det en som får huvudansvaret att skjuta iväg ett klot med handtag som för övrigt ser ut som ett omodernt strykjärn! SEN, är det två medarbetare som får hjälpa till genom att sopa som de aldrig sopat förr framför strykjärnet. Jag slår vad om att sopandet inte ens hjälper och att anledningen till att soparna ens finns med är att deras mammor blev arga när de inte fick vara med på curling så de sa till strykjärnskastaren att de visst skulle få vara med och då fick de roller som sopkastare. Sen var alla glada.

Det är precis som när man var liten och ville vara med på en lek och inte fick, så sa man till fröken och så fick kompisarna komma på en roll som inte var med i leken bara för att. Ofta en biroll som ingen ville vara, typ bebis eller hund.. En gång tror jag att jag fick vara bord... HAHAHAH!

Inga kommentarer: