onsdag 17 februari 2010

ångest!

God middag,

Idag kommer jag säga upp min lägenhet, jag ska bara kopiera mitt hyreskontrakt och hoppas på att någon kan ta över inom kort. Eftersom jag inte har någon vidre inkomst för tillfället och ändå ska flytta till Skåne med Simon i sommar/höst så vill jag ha alla dörrar öppna, slippa dubbelhyror och spara pengar.

Under sommarn får jag flytta hem igen. Undra hur det kommer gå med tanke på att jag inte bott hemma sen jag var 16.. Men jag hoppas på att det kommer fungera! Framförallt hoppas jag att jag och Simon får tag på en lägenhet i Lund/Malmö inom kort.


Ibland är det synd att jag och Simon träffades precis när han skulle börja plugga i Lund, även om jag annars tycker tajmingen är helt perfekt. Det är bara det att jag inte alls tycker om Lund. Innan hade jag aldrig tänkt tanken på att bostätta mig i Skåne. Jag hade riktat i mig på Göteborg eller Stockholm. Helst Stockholm då den utbildingen jag allra helst vill gå bara finns där.. Istället känns det som att jag får nöja mig med det jag kommer in på här och utbilda mig till något jag vill litegrann. Visst, jag ändrar mig hela tiden om vad jag vill utbilda mig till, men utbildningen i Stockholm känns rätt i magen eftersom den kommer leda till de roligaste jobben någonsin!

Men samtidigt hade det inte gjort mig lyckligare att leva i Stockholm utan Simon heller. Så får jag välja så väljer jag kärlek före dömjobbet.


Nej nu ska jag duscha bort min ångest och göra den stora förvandligen från neander till homosapiens. På återseende!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bodde i kabo för många år sedan och man fick inte ge bort så till någon annan man känner det måste väl gå via dom.? Hur vågar du chansa?
//Zanne

Isabelle Falck sa...

Hej Linda :) hittade din blogg idag och det känns rätt lägligt för jag såg att du skulle säga upp din lägenhet. TRO MIG, jag vet hur det känns med den ångesten! Själv åker jag ju till asien några månader så jag kunde inte heller ha min kvar. MEN anledningen till att jag skriver till dig är för jag undrar lite om du lägenhet. Ska du säga upp den eller hyra ut den i andra hand? Hur stor är den, var ligger den och vem är hyresvärlden? För jag letar lägenhet till sommaren nämnligen :) Du får jätte gärna skriva ett mail till mig på facebook, tror att jag har dig där i alla fall :)Kram på dig!