onsdag 24 februari 2010

Ännu ett försvar

Än en gång känner jag mig skyldig till att försvara min text gällande sågningen av studenter. Många av er, speciellt ni som är studerande eller ni som bara tycker fest är hyvens så har jag mina anledningar till att jag är så negativ till just storfestare.

Egentligen hade jag inte planerat att skriva om det som jag snart ska skriva om för jag anser det för privat för att dela med mig av till omvärlden samtidigt som det river upp sår från gamla tider. Jag nämner inga namn och ingen roll, endast situationen:

-Jag har växt upp med en omgivning där alkohol har varit det största centrumet. Jag har växt upp med en vuxen människa som gått från en helt fantastisk person till ett misshandlat, blodigt, stupfullt vrak. Jag har växt upp med hårda ord och självmordshot, jag har växt upp med tomma spritflaskor i byrålodor och ständiga spyor. Det här är inte ens en tusendel... Allt från en enda vuxen människa.

Är det så konstigt att jag ogillar, eller rent av avskyr alkohol? Och eftersom studenter i regel festar mer än en "normal" människa så tycker jag inte om det.

Jag vill också passa på att säga att nationerna/kårerna inte bara är dåliga. De anordnar diverse fantastiska aktiviteter som inte finns i någon småstad och det utan alkohol. Det finns, jag nämnde det inte men det finns. Men jag slutar inte stå för min åsikt för det.

Inga kommentarer: