söndag 21 februari 2010

en motvillig hemfärd

Godmiddag!

Igår chokladfounduade vi. Egentligen ska man lägga chokladbitar direkt i fonduen och låta det smälta av värmeljuset under i ett inbyggt vattenbad, men vi körde en variant med att smälta chokladen på spisen och blanda i mjölk så att chokladen blir mer rinnig och håller sig varm och flytande längre. Synd bara att det inte är jordgubbssäsong för det hade suttit fint till chokladen.


Idag åker vi hem från Hasslö. JAG VILL INTE! Det har varit så skönt att vara här i lugn och ro utan stress och press, bara jag och Simon. Jag har verkligen behövt byta miljö för att samla en gnutta ny energi. Dock känner jag att jag hade behövt mer tid här och bara få vara. När det är så stressigt och jobbigt som i mitt liv just nu så finns det inget som jag uppskattar så mycket som att bara få vara. Bara tanken av att åka hem nu till verkligheten får mig att må illa och få ont i magen. Hoppas det blir snöstorm så vi blir isolerade och måste stanna här i en vecka!




2 kommentarer:

Simon sa...

det kommer gå jättebra älskling <3 du kommer hinna med allt det du ska :)
Btw, skulle man smälta chokladen dirr i skålen!? :O då hade vi ju sluppit paniken med mjölken vid spisen :D

Linda sa...

Tack älskade du! <3 Haha ja, men bara om man skulle ha BARA choklad, men har man mjölk i så blir den mer rinnig o håller sig flytande längre ;) Hajjar do? :D <3