torsdag 23 juli 2009

Vem kom först, hönan eller ägget?

Jag har knäckt gåtan på "vem kom först, hönan eller ägget?" !!!!




Min teori är att ägget kom först.



Äggläggning har förekommit sedan urtiden och det var så födseln gick till för de flesta ödlor. Och från ödlorna har vi alla utvecklats, eller hur? Dessutom är dinosaurierna besläktade med fåglar för er som inte viste det.



Sen fanns det ju alla möjliga storlekar på ödlor, varav det var en liten ödla där huden utvecklades till fjäderliknande skydd som tillsist blev riktiga fjädrar, efter en succesiv utveckling vilket tog flera tusen år att utveckla!



För i ägget utvecklades fågelliknande djur tills det tillsist blev ett riktigt fågeldjur. ALLTSÅ va ägget först!





HA! Från intet blev mina hjärnceller kontaktade och vibrerade ordentligt igen! Rätta mig om jag har fel!

1 kommentar:

Anonym sa...

du hade aldrig kommit på lösningen om du inte diskuterat med mig :) *sjukt stolt*'


/niklas