måndag 13 juli 2009

Finland, det är grejer det


Hehe. Hehheheheh. HehehhehehHEHEHE! Kolla in den seriösa tjejen!
.
Jag har utmanat mig själv idag, jag har nämligen sytt fast hairextensions på en kompis. Ännu en syssla jag kan bocka av i jagskakunnainnanjagdör-lista.
.
.
Det sistnämnda ser nästan ut som finska om man kollar slarvigt.
.
.
Påtal om finska så har jag goda kunskaper inom det. Jag kan nämligen hela 3 ord med betydelsefulla innebörder. Bl a du luktar hundskit, satans älg Ftta OCH sist men inte minst, rita och vinn!
.
.
Finland, jag känner mig redo!!

9 kommentarer:

A sa...

Hur Public Service TV "så som 'Färjan'" blev en språk lektion ;)
För andra tips på gratis språklektioner lyssna på Madonnas - "sorry" för hur du säger just "Sorry" på 37 olika språk, i avsaknad av en riktig refräng ;)

Linda sa...

Tackar så för tipset! Ska lyssna på den och sedan resan världen runt med mitt nya språkbagage!

Men vem eeeru nu då? Jag kan inte komma på någon Adam jag känner. Ålder?

A sa...

Inte så lätt, jag känner inte dig heller! ;)
Tyckte du hade en Steezy blogg, bara!
Lätt värd att kommentera JÖÖÖ!

jag är åldern för lila påsar och selma lagerlöf sedlar, 20...

Man måste ju hålla sig under ytan om man är Spion, kan inte vara den som skriker högst på harrys! Right ;)
Nur chillin' mit einem GT

Linda sa...

Meegathanks för det :D Det värmer i mitt lilla blogghjärta!

ÅH, den heliga åldern 20. Det blir jag också på torsdag!

Hm, harrys säger du... Har du möjligt vis en äldre man som harryskompanjon? ;)

A sa...

Mycket möjligt!

Inte illa! Rabattkort på apoteket och orangea kuvert varje månad då ;)

20 är så soft! Bästa åldern evah!
Precis innan man får alla värsta förväntningar på sig;).

Blir dyrt med 20 för föräldrarna bara, men..
Äpplet faller inte långt från trädet och träder är fullt med pengar ;)

Linda sa...

Och som jag har längtat! Har anordnat en liten celebration åt den lyckligt lottade brevbäraren som är först med att leverera det heliga oranga kuvertet!

Äh, det är ju nu livet börjar! Alla tuffa ansvar och motgångar, det är grejer det ;D

Så, du är 89a då?

A sa...

Jag är som glassen, 88 ;) eller revolvern "magnum .88" Beror på hur tuff man väljer att vara!

Haha, motgångar, det beror på vilket håll man går på stigen ;)

Relativa Roland var namnet 8-)

Linda sa...

Så pass! Gamle man! ;)

Ja det är klart, eller om man vill ta fågelvägen, det är också ett alternativ!

Och vilken stig har vu valt då, mr.A? Jobb, plugg? :)

A sa...

Jag jobbar för tillfället, och pluggar samtidigt ;)
Erkänn lite impressed! I am!

Jag har inte riktigt klurat ut vad du gör?
Jobbar med v75 och tipset? Eller aktier och fonder?
Eller kanske bedriver en " allt från städservice till ren prostitution" verksamhet? :O