torsdag 23 juli 2009

Jag har köpt en "nalle"


Jag har köpt en ny mobil! Efter mycket om och men och efter mycket krånglande med halebop så har jag äntligen fått hem den! Det är alltid lika roligt att pilla med alla nya finesser de få gånger (iaf jag) man köper en ny teknikpryl.
.
Dock har jag funnit ett problem... Hur i björnbärsskogen lägger man in musik från datorn till mobilen?
.
.
Haha, kommer ni ihåg de första mobilerna som kom? Jag minns när jag var liten så nämnde pappa för mig och Louise att han hade köpt en nalle. Jag blev jätteglad och förväntade mig en stor nallebjörn att leka med. Till min jättestora besvikelse plockade han fram en svart tegelstens telefon med en gigantisk antenn och oranga lysande knappar. Familjen hightech!
.
.
Vem kom på smeknamnet "nalle" till mobilen? VEM?!?!
.
.
Jag blev ju JÄTTELEDSEN när det inte var en nalle! Snacka om lurendrier!!!

3 kommentarer:

Josse sa...

ser att du har inskaffat dig en likadan mobil som jag, dock fel färg !, men annars bra val ! ;)
så här gör du när du ska ladda över låtar : koppla mobilen med usb- sladden som du fick till mobilen, sedan väljer du " mediaöverföring" på mobilen. På datorn kommer det automatiskt upp en liten ruta där du väljer den där det står typ visa filer, sen går du in på minneskortet, sen ska du välja en annan mapp att gå in i tror den heter något med p, där lägger du in filerna genom att dra över dem från datorn till mobilen, lycka till linda ! :)

Linda sa...

Åh, vi kan bilda en cool-mobil-klubb nu ;) Vilken färg har du då, den rosa lr silver/orange?

Du är inte dum du josse! Men jag testade det nyss o det gick inte att kopiera in något där /: får nog ta o läsa lite manualer känner jag. Eller är det min dator det är fel på! Tack för tipset iaf, jag har kommit en bra bit på vägen iaf tack vare dig! :)

Josse sa...

JA, det måste vi göra ! :D, nej jag har en röd/vit, som en söt liten polkagris du vet ;)
nemen det var konstigt, jag och min nalle håller tummarna att det löser sig för er :)