torsdag 23 juli 2009

Quilla Simplex

Jag som annars har världens bästa immunförsvar, jag som annars är som en robot, jag som annars har fullsmockat med försvarsbakterier och jag som aldrig blir sjuk har blivit det!

Feber, hosta och snuva. Varför inte ha allt samtidigt istället för en gång var för sig? Tycker det var praktiskt och välplanerat av min kropp. Känner mig nöjd!

Jag brukar inte tro på medicin vilket är väldigt dåraktigt från min sida. Jag tror mer på kosten. ALLT löser sig bara man äter rätt. Insjuknar man, ja då har man ätit för lite apelsiner, eller så häller man i sig ett par liter vatten, eller dricker ett badkar med varmt vatten, honung och citron. Eller öser man i sig en hink blåbär så blir det bra sen!

Men i mitt fall hjälpte inget av mina mirakelkurer. Imorse höll jag på att hosta upp mina lungor så jag beslutade mig för att ta mig i kragen och se döden i vitögat. JA SÅ VAR DET!

Jag ringde mamma i panik om att få hostmedicin. Vänlig som hon var köpte hon med sig en stor flaska med Guds underverk. Nu kan jag inte sluta ta den, min luftstrupe vibrerar av lycka och mina smaklökar vibrerar de också av lycka för medicinen smakar lakrits.

Jag kan inte sluta ta den, den smakar himmelskt och får mig att känna mig himmelsk också.


Jag tror jag har tagit en överdos.

Åh, sådan njutning!


1 kommentar:

Anonym sa...

fy fan för dig!

jag trodde att du och jag stod på grusens sida! men nej nej! nu har dy bytt favorit!