söndag 12 juli 2009

morgonstund har guld i mun

Det här är inte min dag!

Faktum är att det inte har varit min dag på ca 2 veckor nu!

Nyss när jag skulle göra frukost så tänkte jag äta goda mackor med diverse olika pålägg som den smörgåsälskare jag är. MEN till min stora förvåning hade jag inget bröd hemma. Nödlösningen blev havregrynsgröt. När jag jobbade i kök för ett par år sedan fick jag lära mig att man ska ha i lite smör och mjölk för att stärka smakerna i gröten vilket jag alltid kör med idag, när jag skulle hälla i mjölken såg det konstigt ut i gröten. Av någon anledning har jag glömt kvar ett mjölkpaket som var FÖR GAMMALT!!!

Jag som ALLTID är så noga med att slänga gammla saker!


Min andra nödlösning var jordgubbskräm som jag köpt hem häromdagen. Jag som hade för mig att det var gott, men INTE! Det smakar bara socker och potatismjöl.


Gud vill inte jag ska äta idag. Sen vill han bara förvärra efter de här två plågsamma veckorna.


Men jag ska göra dig besviken å allsmäktiga Gud! Det finns något som kallas nödproviant vilket innefattar knäckebröd och mjukost!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahhaha

A sa...

Haha, nej, nej nej ;)
Gammal man har guld i mun (eller dam, fast äldre damer får inte hål, eller tappar tänder... den parfym de använder tar död på ALLT!.. därför de alltid har broscher med blommor, riktiga blommor skulle titta på deras röda klackskor innan de hinner knyta scarfen och dra upp byxorna till armhålorna.
Visst ja!, jag skulle berätta lite om fördommar sen! ;)

Linda sa...

Haha, ja jag märker att det finns en skicklig humanvetare här! Vem är du mystiske "A"? :)